fredag 25 juli 2014

Grillväder !

Vilket underbart väder vi har haft ! Väl varmt på dagarna kanske men ett giltigt skäl till att tillbringa mer tid i hammocken. Kvällarna är ju helt underbara, man vill bara inte gå in och lägga sig, vill bara sitta ute och njuta.

I Lördags hade vi korvgrillning med Johanna och hennes familj. Ett "svepskäl" för Anders och Dennis att dricka Xante som dom ju gillar väldigt mycket. Senare dök också Malin, Christian och lilla Saga upp. Vi hade en rolig kväll med mycket skratt och de små barnen hade hemskt roligt tillsammans.


"Familjen Gezelius. Johanna, Nellie, Robin och Anders"



Igår kom Min syssling Thomas och hans Carina på besök. De var på campingsemester och passade på att hälsa på oss. Vi grillade, tjötade och hade jättetrevlig. Kul att träffas när man inte ses så ofta. De sov över i vårt gästrum och på morgonen blev det frukost ute i det underbara vädret.


" Familjen Böhme på besök"
 
 
 
Har börjat jobba igen efter semestern. det känns väl sådär. Men jag började med två nätter och sedan långledig i 6 nätter så jag blir ju mycket ledig ändå. Då hinner jag tex ge mig ut med min kamera och smyga i gräset bland insekter och annat smått o gott. Häromdagen var jag på mitt Fjärils-ställe och tog lite bilder. Där kryllar av fjärilar av alla de sorter. Där tog jag de här bilderna på en Bastardsvärmare som är en ganska ovanlig fjäril. Där fanns till och med en puppa med en ny liten fjäril som höll på att ta sig ut. Häftigt ! Har ni sett den förut ? Visst är den vacker ?
 
 
"Bastardsvärmaren, från puppa till färdig"
 
 

2 kommentarer:

  1. Lika bra att dricka upp så den inte blir gammal... ;)

    Tack för en fin kväll!

    /Anders

    SvaraRadera
  2. Diarré marinad kan rekomenderas!

    SvaraRadera