onsdag 2 juli 2014

Vad gör man ?

Ja vad gör man på semestern när det regnar varje dag`? Jag har nu varit ledig i två veckor och jag tror faktiskt att det har regnat varje dag. Inte regnat utan störtregnat ! En skur då och då gör mig ingenting men det här tar ju i alla fall priset. Kallt har det varit också, ingen sommarvärme alls. Gnäll, gnäll och gnäll !

Har inte kunnat pröva mitt nya objektiv ordentligt på grund av regnet men häromdagen i det värsta ösregnet var jag ute i skogen och byggde mig ett gömsle där jag ska sitta tidiga morgnar (när det inte regnar) och hoppas att få se lite vilda djur. Det ska bli så spännande. Solen går upp kl 04,07 så jag måste vara där senast kl 04,00.
Under tiden jag väntar på det så smyger jag omkring här hemma i skogen mellan regnskurarna och zooomar på allt möjligt.


"Windy och Doris undrar vad det är som smyger omkring däruppe i skogen"



"Vår vackra Honungsros blommar för fullt, önskar jag kunde förmedla den underbara doften också"



"Äpplen verkar det bli mycket av i år. Förra året blev det bara några stycken men nu är det mängder av dem"



" Den här ståtliga Tranan zoomade jag också in"




"Vad gör jag mer än zoomar då ? Jo plockar lite Kantareller"
 



"Målar gäststugan som ska bli min studio. 30 kvm obehandlat trä som ska grundas o målas flera gånger, vitt ska det bli. Får måla lite då och då eftersom min nacke inte håller annars.
Med ett glas vin och ett paket cigg så går det som en dans " (mobilbilder)
 
 
 
 
En till som inte gillar regnet och kylan är Ebba. Helst går hon inte ut alls utan ligger helst  i soffan och myser, gärna i nån konstig ställning som ser riktigt rolig ut. Det stämmer verkligen det de säger om den här rasen, att de är felmonterade för de kan ligga hur konstigt som helst. Nu har hon mensvärk också så hon kurar gärna ihop sig under en filt och ser ömklig ut.
 
Häromdagen fick hon en STOR råtta av Tallibanen, katterna hämtar råttor och ger till Ebba faktiskt, Kanske de känner att hon är en råtthund. Den här stora råttan var hon väldigt stolt över och ville inte släppa i första taget. Dennis och jag fick hjälpas åt för att ta hen ifrån henne. Hon äter dem inte men älskar att bära omkring på dem och leka med dem.
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ja du Lena.
    Känner likadant för det här regnandet! Vi hann att bada två gånger i Furusjö i alla fall.
    I dag har vi spelat spel, puzzlat, lyssnat på Spotify, lekt med modellera, spelat på iPaden, badat i badkaret, lekt med barbies och en massa andra HÖST/VINTERlekar.
    Ska man ha sol på sin semester så ska man vara ledig 10 maj-10 juni.

    SvaraRadera