tisdag 24 maj 2011

Det stormar på Axtorp !

Vart tog den härliga värmen vägen ? Nu är det blåst och kalla vindar som gäller, med inslag av regn förstås ! Det blåser så man knappt kan vara ute. Eftersom vi bor högt uppe på höjden så blåser det ju alltid värre här, idag riktiga stormbyar.

Var sugen på att gå en fotorunda, men det var inte skönt kan jag säga. Blev iskall om fingrarna och fick stå och vänta tills det blev ett litet uppehåll mellan stormbyarna så att jag kunde knäppa av en bild. Syrenerna blommar ju nu och det luktar så gott när man går förbi dem. Även en hel del andra blommor som normalt brukar blomma till midsommar såg jag också.

Nu är jag så himla sugen på att köpa ett Macro objektiv också, det är ju bara det som fattas i min utrustning nu. Så att man kan gå riktigt nära och ta häftiga bilder på insekter och annat smått. Vill ha !

Några bilder från idag !






2 kommentarer:

  1. ja jösses vad det blåser idag! fina bilder =) johanna

    SvaraRadera
  2. Hej Hej ...
    bor också öppet så det stormar rejält.. Såg idag att Syrenerna blommar vilket jag tycker är tidigt, de ska ju finnas till examen... Men fina är de och luktar gott också! Dina bilder är härliga, Lena, trots du saknar ett objektiv!!! Kram Mia

    SvaraRadera