tisdag 3 maj 2011

Ridning !

Idag har jag ridit Windy på banan. Galoppträning stod på schemat, framförallt galoppfattning. Det är vad jag mest har tränat på sista tiden. Jag har antagligen en viss förmåga att överdriva galoppfattningen vilket resulterar i att Windy gör ett bockasprång in i galoppen. Själva galopperingen går jättebra annars. Nu börjar det funka riktigt bra, idag gjorde vi fina galoppfattningar utan hopp. Hon är verkligen jätteduktig Windy, går fint i form och har börjat hålla formen ridpasset igenom.

Jag satte ett mål förra sommaren och det var att jag skulle åka på någon liten tävling nu i sommar.Det hade varit så himla roligt.  Men det blir inget tävlat för mig eftersom min nacke inte klarar av den hårda träning som det kräver. Väntar fortfarande på kallelse från ortopeden för eventuell operation vilket jag verkligen inte ser fram emot. Jag får träna på i lugn takt och ta det lite easy så länge.

Windy fick vara fotomodell när jag ridit färdigt. Det är hon bra på för hon står där jag ställer henne tills jag kommer och hämtar henne. Så himla lydig är hon.



Doris trivs med att få vara ute nu. Hon har blivit mycket lugnare och lättare att hantera. Så nu är det dags att börja jobba med henne lite också. Det blir lite longering och tömkörning till att börja med, får se om hon kommer ihåg hur det var !

5 kommentarer:

  1. Synd att du inte kan tävla om du vill, hoppas det blir ordning på nacken utan för mycket ont!! Jättefina bilder som vanligt, hon är en fin modell som står så still!! Hälsa Dennis!! / Mia

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! det e så jag blir avis på dig o dina härliga hästar!! Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Vad fin hon är Lena! Du tar väldigt bra bilder. Hon har en så häftig färg på rumpan!!

    //Hanne

    SvaraRadera
  4. vilka härliga bilder du tagit! /johanna

    SvaraRadera