lördag 28 maj 2011

Så himla kul med Macro !

Idag har jag varit och inhandlat ett Macro objektiv. Det blev ett Tamron AF 90/2,8 SP DI Macro som har fått väldigt bra betyg och recensioner. Bättre än Nikons Macro objektiv i samma prisklass faktiskt. Nu har jag allt jag behöver till min kamera, objektiv som täcker alla fotosituationer och allt jag vill göra med den. Så nu ska jag ut och fota insekter och annat smått och gott. Har prövat lite idag men blåsten ställer ju till det för mig. Fick till ett par bra bilder i alla fall. Nu gäller det att träna så jag får till rätt skärpedjup och annat som är viktigt för att få en häftig bild.

Det är sååå himla roligt att fota macro !





Vi åkte förbi "lilla huset på prärien" idag, det är jättevackert och jag kunde inte låta bli att ta en bild !


3 kommentarer:

  1. Underbara bilder Lena!!!!

    Kram Marie W

    SvaraRadera
  2. Fräcka bilder och fler lär det väl bli... Ska bli kul att kolla på!! / Mia

    SvaraRadera
  3. Såg nu att det är ju samma macro objektiv som jag har :)
    När jag pratade med dem på Scandinavian om macro, sa de att detta är det vassaste som finns på marknaden för de pengarna. Man måste betala bra mycket mer om man skall få mer än så här.
    Jag har även använt det till att ta' porträtt med - kanonbra bilder där också!!
    Lycka till i macrovärlden =)
    /Marie

    SvaraRadera