onsdag 18 maj 2011

Jag är förföljd och övervakad !!!

Vart jag än går och vad jag än gör så är de efter mig. Kollar vad jag gör och vart jag går. Nu när jag har ett bra zoom objektiv så kan jag ju zomma in dem, så nu har jag bevis !

På morgonen när jag kommer ut så samlas de runt mig, går med fram och tillbaka när jag tar ut hästarna. Går jag på promenad så har jag en hel rad av dem efter mig. När jag kommer hem sent på kvällen efter att ha jobbat så sitter de på gårdsplanen och väntar. När jag säger åt dem att stanna om jag ska smyga ner i skogen och fotografera fåglar så smyger de efter mig och sitter på avstånd och spanar in mig.

Det är de härliga djuren jag pratar om ! Mina trogna följeslagare, katterna hunden och hästarna. Hästarna kan visserligen inte följa efter utanför hagen men de har full koll på var jag är och vad jag gör. Man känner sig verkligen älskad och uppskattad och det känns att de litar på mig. En härlig känsla. Skulle nog kunna ha hur många djur som helst om jag fick och hann. Högst på önskelistan står Höns och Alpacka ! Kanske en liten söt get också !









1 kommentar:

  1. Härliga djur.... Alpacka låter spännande men get vete fan... Min erfarenhet är att de klättrar överallt... på bilar bla!! Men det kanske går att fostra dem också!! / Mia

    SvaraRadera