måndag 1 april 2013

Mätt som en plätt !

Hela Påskhelgen har vi ätit,ätit och ätit ! Onyttigt och gott. Det började i fredags då vi var hemma hos min syster Britt-Marie "Mästerkocken", där fick vi en helt undebart god påskbuffe,allt smakade ljuvligt och såklart en god tårta efteråt.
På Lördagen lagade jag ett mini-påskbord till mig och Dennis. Kantarellomelett, prinskorv, köttbullar och sparris. På vällen fortsatte vi hemma hos Marie och Tommy med en god Äggalåda ! Mellan måltiderna har vi vräkt i oss en massa godis också och som om inte det vore nog så bakade jag en Ananaspaj idag..........

Nej nu får det vara nog med ätandet !



Idag har Anette varit här med sju små underbart söta valpar. Jag hjälpte henne att ta lite bilder på dom, inte smidigt men det blev några bra i alla fall. Söta ?  Valparna är av rasen Bischon Havanies och Anette har Tullebyns kennel  http://www.tullebyns.se/.
Anette och jag har haft mycket roligt ihop under min tid som hunduppfödare, vi åkte land och rike runt tillsammans på hundutställningar och hjälptes åt med det mesta.




2 kommentarer: