onsdag 2 april 2014

Den flygande hunden !

Ebba den flygande hunden ! Hon är inte stilla långa stunder den hunden. Otroligt glad och go är hon i alla fall.

Varje dag går vi ut i skogen, då blir hon så lycklig och riktigt flyger fram i snåren. Hon rör sig som ett Rådjur på flykt, har aldrig sett en hund röra sig så.  Det ser ganska kul ut när hon ibland faller ner i ett hål och försvinner. Men vips så är hon uppe och iväg igen. Eira gillar det också men hon tar det lite lugnare.




Hon hänger ju på Eira och härmar henne, när Eira tar en pinne så gör Ebba det också. Den här bilden är ganska kul tycker jag !




Sedan gick vi ut i stallet och mockade, då sätter jag en grind för dörren så jag kan ha öppet. Jag får ju ingenting gjort om jag ska hålla koll på var Ebba är också. De är så duktiga, jag har lärt dem att när jag öppnar dörrar och grindar så ska de sitta kvar och får inte gå igenom förrän jag säger varsågod. Ebba är nog duktigare på det än Eira är.





När mockningen var klar så grejade jag lite i trädgården. Då satte den flygande hunden igång igen, fullt ös !  Eira fick tag i en vedklamp som hon strimlade, hon tror hon är en flismaskin. Kissemamman var förstås med också och kollade så allt gick rätt till. Hon är polis här på Axtorp.




Hästarna var också nyfikna på vad vi gjorde och stod och tittade på ! De gillar verkligen det härliga vädret som är nu. De blir så lugna och harmoniska och inte yrriga som de blir när det blåser som sjutton.




Klicka på bilderna så blir de större ! Glöm inte skriva en kommentar här i bloggen också :o)

3 kommentarer:

  1. TACK Lena för alla härliga bilder... och tack för senast.

    Du bor ju i en omgivning som ger jättefina bilder på framförallt djur men även människor. Kanske skulle du ta med några söta ungar och hitta någon fin plats i skogen.

    Fortsätt med att ge oss dessa härliga bilder.. Gunilla L

    SvaraRadera
  2. Haha så söta och vilken rolig bild när ebba har eiras svans runt nosen ^^

    Malin o saga :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder ! Hur är det med kissemamma? Inga bebisar ?

    SvaraRadera