tisdag 22 april 2014

Premiär !

Igår eftermiddag när jag vaknade så fick vi besök av Malin, Tobbe, Anton och lilla Astrid. Vi passade på att premiär-fika på altanen i det fina vädret. Riktigt varmt och skönt var det ! Så mysigt ! Dynorna och duken orkade vi inte ta fram så det fick bli lite provisoriskt. Det smakade riktigt gott ändå.




Det känns underbart att veta att jag är ledig ända till Söndag. Det är faktiskt första långledigheten på länge som jag inte har något inbokat. Jag ska bara vara och göra det jag vill. Fixa med hästarna, rida, fixa i trädgården och så fotografera förstås.
Idag har jag hållt på i trädgården hela dagen, rensat, grävt, flyttat plantor och planterat 2 st äppelträd. Vädret har varit perfekt att vara ute och jobba i. Ska fortsätta i morgon så trädgården blir riktigt fin !




Ebba har förstås varit med och hjälpt till. Där jag gräver, där gräver hon. Där jag rensar, där rensar hon. Hon stjäler också mina trädgårdsredskap som jag får gå och leta efter hela tiden. Eira hon ligger lugnt och övervakar vad som händer.




Så här trött blir man av att jobba i trädgården en hel dag :o)


1 kommentar:

  1. Fina bilder Lena. Hade ju varit roligt för lilla Astrid att se något oxå.Så det kan bli när man är liten.
    Kram på er.

    SvaraRadera