torsdag 24 april 2014

Plötsligt så händer det !!!

Ja men när hände det då ? När blev träden gröna och när började knopparna brista ? Jag såg det då inte förrän det hade hänt !

I vilket fall så är det ju hemskt vackert. Grönt är ju min favoritfärg, kanske för att den tillhör våren och sommaren. Just nu så njuter jag verkligen för fullt. Grönt är skönt :o)


Klicka på bilderna så blir de större. Skriv hemskt gärna en kommentar här i bloggen också :o)








Två Tofsvipor höll till på åkern här utanför idag. De hade fullt upp med att göra nya små Tofsvipor. Honan satt i gräset och hanen flög runt runt ovanför, de hade ett läte som jag aldrig hört förut. Ibland landade han vid honan och blåste upp sig så fint och då fick han gensvar minsann. Fick bilder på själva parningen också men de blev ganska suddiga så dom lägger jag inte ut. Gissa om jag längtade efter mitt nya teleobjektiv då.




1 kommentar:

  1. Väldigt fina bilder. Hade aldrig trott att det var tofsvipor. Kul att få veta det, har sett dem i flykten flera gånger. /Susanne

    SvaraRadera