söndag 16 mars 2014

årets första safari !

Igär kväll åkte Dennis och jag ut på årets första safari på Hökensås. Vi brukar åka och spana efter vilda djur i skogen. Det är så fantastiskt att se dem på nära håll i sin rätta miljö.

Vi såg en Trana stående ensam mitt ute i urskogen, stackarn den måste ha mist sin partner för då lever de ensamma resten av livet. Så tragiskt !




Vi åkte också  till ett ställe där det ska finnas Tjäder. Vi hittade lite spillning efter dom, tror jag det var i alla fall. Dit ska jag åka en tidig morgon när de spelar och försöka få lite bra bilder.




Mitt i urskogen hittade vi en rostig gammal Wolkvagn. Den har nog stått där i många år.




Så fick vi syn på en Älg ! En stor kraftig tjur var det. Men tyvärr så sprang den så fort att jag inte hann få upp kameran !  Vacker var den i alla fall !

Det kommer att bli många safaris i sommar känns det som, det är ju så himla mysigt och roligt !

1 kommentar:

  1. Man undrar hur länge folkvagnen stått där? 60-70talet? Var det långt ut i urskogen? Ser fram emot vackra älgbilder!!

    SvaraRadera