onsdag 12 mars 2014

En dyr historia !

Har suttit och sneglat lite på diverse fotoprodukter på nätet. Det är livsfarligt det här med fotointresset ! En dyr hobby ! Som om jag inte har nog med dyra hobbys, hästar tex !

Ju mer man lär sig desto mer vill man ha ! Byta upp sig och förnya sig !!!  Ja ja ! Det är i alla fall en underbart rolig hobby och jag älskar det och mår bra av det. Man känner sig så kreativ och blir så glad av det.




Så svängde jag då in till min favoritbutik ! Scandinavian Photo i Bankeryd. Skulle titta lite på olika produkter och sen fundera lite................ Jag funderade fort. Med mig hem hade jag ett studioblixtpaket

Visico Blixtpaket VE-200Plus

Paketet är perfekt för porträtt- och produktfotograferingar.
 Det ingår 2 st Visico VE-200. 2 st paraplyreflektorer. 2 st halogen 150W/240v ledljuslampor, 2 st Visico Belysningstativ 8008K,
2st softboxar 60 x 90 cm, 1 st Förvaringsväska, Nätkablar 240v och Synkkablar (Ø3,5mm kontakt) 4,5 meter.

Jag har ju haft planer på att bygga en hemma-studio i gäststugan så nu måste det verkligen bli av i år !



Dessutom så lyckades jag boka ett objektiv som inte kommit ut på marknaden ännu. Det var 29 st som bokat det före mig och jag hoppas verkligen det kommer snart. Jag älskar ju att fota vilda djur och natur och för det är det här objektivet perfekt.

Tamron AF 150-600/5,0-6,3 SP Di VC USD till Nikon.

Med zoomområdet 150-600mm passar denna optik perfekt för naturfotografering, speciellt för djur som är svåra att komma nära, eller sådana som man inte vill eller törs vara nära. Det passar också utmärkt till sportfotografering tack vare den snabba autofokusen och bildstabiliseringen. Objektivet har också Tamrons nya eBAND coating, som är en ny generation antireflexbehandling som verkligen gör skillnad mot tidigare, med ökad ljustransmission, mindre reflexer från ströljus samt klarare och krispigare färgåtergivning.



Zoooooooooooom !!!!  Nu ska jag smyga på alla djuren i skogen tidiga morgnar i sommar ! Kanske måste jag ha ett gömsle-tält också............................................. Så om ni ser ett kamoflagefärgat tält långt ute i skogen en tidig morgon så kan det vara jag :o) Jag kommer att få fullt upp på min semester i år, såååååå kul :o)

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj Lena - blir det vatten och bröd under året som kommer ???

    Kul med studio - hemma !! Det låter intressant.

    Kommer du att ta bilder på gamla skrynkliga kärringar också ??

    Ser fram emot detta med spänning.

    Gunilla L

    SvaraRadera