lördag 1 mars 2014

Bokat och klart !

I år så sviker vi Grekland ! Sorry Grekland, vi kommer tillbaka !
 Dennis har ju i flera år tjatat om att vi ska åka till Mallorca men det har jag inte varit så pigg på. Dels för att jag har varit där så många gånger och dels för att det är så turistiskt. Dennis har aldrig varit där. Men så började jag med lite efterforskning på var man kan bo, det finns ju många pärlor på Mallorca, man behöver ju inte åka charter och bo i turisthålorna. Hittade en mysig liten by vid havet på västkusten, Puerto De Soller. Visserligen så går det ju charter dit också men det är en ganska lugn och mysig by och ett bra utgångsläge för äventyr.


"Puerto De Soller"




Bokade flygstol med Ving och hotell på Booking.com. Sen får vi ta taxi från flygplatsen och dit. Det blir inte billigare att boka själv men man har ett mycket större utbud på hotell och kan välja och vraka. Valde ett hotell som ligger i byn, vid hamnen och vid stranden. Från balkongen har vi underbar utsikt över bukten.



Det finns ju otroligt mycket att se på Mallorca. En fantastisk natur och ett häpnadsväckande landskap, underbara små stränder,  mysiga pittoreska byar och mycket mycket annat. Vi brukar ju hyra bil så det får väl bli att åka runt ett par dagar.

"Här ska vi bada"




"Ett exempel på ett par av de mysiga byarna"



Har hittat många fina pärlor att besöka. Vi kommer att undvika turistorterna, storstaden och sånt som vi inte gillar. Jag tycker ju bättre om folket i Grekland, de är ärligare, i Spanien är det mer brottslighet och man får passa sina saker på ett annat sätt.

Det var väldigt längesedan jag var på Mallorca, ska bli intressant att se om det förändrats. Något jag längtar efter är ju maten, den goda inhemska Majorcanska maten !

Det blir en lång väntan, vi åker inte förrän efter sommaren men jag får nöja mig med att titta på bilder och planera under tiden !

Bilderna har jag lånat på Google !








1 kommentar:

  1. Härligt! Något att se fram emot då :-)
    / Malin o Saga

    SvaraRadera