torsdag 6 mars 2014

Felplacerad !

Idag har det verkligen varit vår, särskilt på eftermiddagen då till och med solen behagade titta fram. Gick runt med kameran lite och letade vårtecken, jag hittade ett. En snödroppe som växer bakom huset vid skogsbrynet. Hur den har hamnat där det vet bara sorkarna.

Jag planterade en hel del vårlökar för ett par år sedan men inte en enda kom upp. Året efter började de titta fram på de mest konstiga ställen, inte alls där jag planterat dem. Vi har ju en hel del sork här så jag vet vilka som är de skyldiga. Tur att vi har skaffat oss en råtthund nu då. Ebba kommer att få fullt upp i sommar.

Det vore roligt med lite mer kommentarer här i bloggen, jag vet att ni är här och tittar så skriv gärna något så blir jag glad :o)


"En felplacerad Snödroppe"
 
 

4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart när vårblommorna kikar fram :-)
    kram Malin W

    SvaraRadera
  2. Så härligt att våren kanske kommer trots allt ! Våra snödroppar har med börjat titta fram nu, men som sagt inte riktigt där vi planterade dom heller ! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är lika kul varje år när alla vårtecken dyker upp. Då går det åt "rätt håll" även att jag gillar snö och kyla - men det har jag ju fått vara utan i år.

    Härliga bilder du tar - dom är så skarpa och tydliga. Men..en bra kamera och en duktig fotograf - då blir det bra.

    Ha det / Gunilla L.

    SvaraRadera
  4. Härligt att våren är på gång :-D

    / fam damberg ;-)

    SvaraRadera