lördag 15 mars 2014

Test modeller !

Idag har jag övat lite med mina studioblixtar. Satte upp en ordentlig bakgrund nu också. Allt är väldigt provisoriskt uppsatt i vårt matsalsrum men det ska ju bli en riktig hemma studio i gäststugan sedan.  Men det är mycket jobb innan det blir klart !

Först fick Ebba ställa upp som modell. Jag passade på när hon låg och sov och satte henne på ett litet bord framför bakgrunden. Hon var sååå duktig och tittade så fint in i kameran. En riktig bra bild tycker jag att jag fick till.





Nästa modell som fick den stora äran blev Kissemamman. Hon var väldigt misstänksam först men slappnade av efter en stund och lade sig så fint på bordet.




Efter det så kom Vackra Louise ! Hon fick såklart bli modell också. Hon är alltid välsminkad och blir ju så fin på bild. Nu bytte vi bakgrunden till en vit. Jag tycker den svarta bakgrunden har en tendens att bli lite flammig, jag vet inte varför.
Här är en av de många många bilderna jag tog på Vackra Louise !




3 kommentarer:

  1. Bittan Björnell15 mars 2014 kl. 21:25

    Jätte fina bilder :-)

    SvaraRadera
  2. Efter redigering vart det väl rätt bra trots allt ;-) och nästa gång får du gärna förvarna innan !

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Du är ju fantastisk :) Skulle du kunna tänka dig att komma 7/6 och ta lite kort när Sebastian går på sin studentbal?

    SvaraRadera