fredag 16 september 2011

Karpathos - Shopping

Idag kände jag att det var dags att skriva lite om Grekland igen. Idag om Shoppingen.

Vart man än åker i Grekland så är det samma shopping, inhemska olivprodukter, keramik, kryddor och smycken. Det passar mig bra eftersom jag älskar olivprodukter. Butikerna ser likadana ut överallt.

Jag köpte Olivolja, oliver, olivpasta, olivtvål och massor av kryddor. Lite inhemsk honung till Dennis fick också följa med. Smyckesbutikerna kryllar av turkosa smycken och de är faktiskt ganska fina. Köpte ett silver o turkost armband och ett machande halsband. Får se när jag kommer att använda det.




Dennis avskyr ju att gå i butiker så honom lämnade jag kvar utanför. Ibland på en bar och ibland på trottoaren. Han gillade inte att jag dröjde så länge  och muttrade något om att det tagit för lång tid.



Nej nu ska jag gå och lägga mig, om jag får plats i sängen förstås !

1 kommentar:

  1. Härligt det ser ut. Tur att man mest hade regn den veckan...
    Söta sängkamrater ni har. Känner igen det där. Det händer ju att man vaknar av att man ligger på kanten...

    SvaraRadera