tisdag 6 september 2011

Vatten, en bristvara på Axtorp !

Häromdagen slutade det att komma vatten i kranarna här på Axtorp ! Dennis misstänkte att pumpen gått sönder vilket kan bli en dyr historia. Men det kan också bero på att det är för mycket sand i brunnen och att kopplingarna har blivit täppta därnere. Igår klättra Dennis ner i brunn och öste ur massor av sand. Usch vilket skitjobb ! Tobbe var här och hjälpte till, Tack snälla Tobbe ! Inte ett lätt jobb att göra själv. Idag var han nere och satte dit nya kopplingar och nu kommer det faktiskt vatten i kranarna så vi får hoppas att vi inte behöver köpa en ny pump.
Vad beroende man är av vatten egentligen. Vi har fått hämta dunkar med vatten och åka ner till Dennis syster och duscha. Det går ju bra om det bara är för ett par dagar. Det värsta är att vi  inte kunnat diska eller tvätta så köket är översvämmat av disk och idag åt vi på papperstallrikar.

Klicka på bilderna så blir dom större.



Idag har jag varit ute och plockat kantareller igen. Det finns obegränsat många. Gult i hela skogen. Men det finns också en massa andra vackra svampar och i dag tog jag med kameran ut i skogen.




4 kommentarer:

  1. Haha Klockren bild på Dennis ju ;)

    SvaraRadera
  2. Hej ni i Axtorp! Jag vill bara skicka en hälsning och berätta att allt är bra! Den nya människan har tagit hand om mig väl. Sitta fängslad i en låda i en stor plåtlåda som rörde sig var inget kul! I mitt nya hem finns det massa roliga grejer och en jättebra toalett har jag som jag har använt flera gånger. Först visste jag ju inte om den nya människan var lika snälla som ni, men hon verkar ok. När hon gick och la sig såg det så himla skönt ut, så jag sov i sängen också. Sen i natt blev jag lite rädd, men då la jag mig bara uppe vid hennes kudde, då gick det bra och jag spann en massa också. Men i morse hände det en grej....Jag skulle kolla hur händig hon var, det gör man ju bäst genom gardintestet. Hon är inte händig. Gardinstången satt skitdåligt. Så gardinstång + fästen och en stor blomkruka åkte ner i golvet. Men hon blev inte arg. Och nu ligger jag på den stolen hon brukar sitta på utan att hon puttat undan mig. Jag tror det kommer bli jättebra här, men jag saknar ju självklart er!! Kom gärna och hälsa på så ska jag visa er runt!

    SvaraRadera
  3. Tur han e händig den gubben, men det va la precis han kunde ta sig ner och upp ser det ut som ... Inte mycket space över om man säger så!! Kram på er! :) / Mia

    SvaraRadera
  4. Gamle Dennis ser iallafall ut att vara lycklig över att få ösa sand i brunnen... :)

    SvaraRadera