söndag 11 september 2011

Sjukanmälan............

I Torsdags morgon vaknade jag och hade jätteont i halsen, feber och huvudvärk. Inte roligt att behöva ringa till jobbet och säga att man är sjuk när vi har så svårt att få in vikarier. Skitjobbigt att behöva oroa sig för hur det ska gå, bara vetskapen om att de andra får slita häcken av sig gör att man mår dåligt. I Fredags mådde jag lite bättre men låg hela dagen, matt och ont i halsen. Halva Lördagen gick också åt till att kurera mig, trots att det ryckte i svampnerverna så insåg jag att jag inte skulle orka ge mig ut i skogen.



Idag har jag känt mig ganska pigg och det har varit full rulle hela dagen. Vi var först i Hjo och tittade på DM i skogskörning för Nordsvenska hästar, där var också hästloppis och jag köpte ett jättefint täcke till Windy för bara 10 kr. Jättefina transportskydd fyndade jag också för 60 kr.

Klicka på bilderna så blir de större !



När vi kom hem gick vi ner till grannen som hade en station i Tur och retur rundan som hölls i Habo i helgen. Där kunde man se hennes hundar http://www.turochnatur.se/index.html, pröva Husky-walk, få inforrmation av sportfiskeklubben, äta kanelbullar, klättra och mycket annat. De andra stationerna var hos Carlens fisk, Björkhaga och på Spinnet men det hann vi inte med.



Såklart hann jag med en tur i skogen också. Det bara kryllar av kantareller i vitmossan nu, stora och vackra står de bara där och väntar på att bli plockade. Plockade två fulla korgar, sedan orkade jag inte mer.


I Lördags kväll fick jag ett ryck att jag skulle lägga sadel på Doris för första gången. Först longerade jag henne med pad och gjord ett tag, sedan lade jag bara på sadeln. Doris stod där som ett ljus och var hur cool som helst. Reaktionen jag hade väntat mig uteblev, inte ens ett steg tog hon. Tänkte att om jag longerar henne med sadeln på så kommer hon nog att hoppa o studsa lite men icke ! Hon sprang runt så lugnt och fint hon bara kunde. Sadeln är ju alldeles för stor så den studsade lite på ryggen på henne men det brydde hon sig inte alls om. Hon är för go Doris, en sån himla trevlig häst.



Nu har alla Kissemammans ungar flyttat till sina nya hem, det är bara lille Skrot-Nisse som är kvar. Han är ju lite yngre än de andra så han behöver lite mer tid med sin adoptivmamma. Han får bo inne hos oss i huset nu och det gillar han. Han far runt som en galning och när han blir trött så lägger han sig hos Kissemamman på katt-pallen och myser,  hans favoritplats är i fönstret. Han är en riktigt go liten katt och jag hoppas det går att hitta ett bra hem till honom.


 

1 kommentar:

  1. Hoppas du mår bättre!! Kul att hon är så cool Doris, allt blir så mycket roligare och lättare då. Jag hade det lika lätt med Robin, spelade ingen roll vad jag gjorde, han stod still iaf. Det enda han strulade med en period var lastning!! Hoppas det är någon som vill ta hand om Skrot-Nisse, han är ju jättesöt!! / Mia

    SvaraRadera