lördag 8 september 2012

110. HÅRDHUDAD

Igår åt vi kräftor, kostade på oss och köpte 1 kg av de stora hos http://www.vatterkraftor.se/ som ligger intill där vi bor. 425 kr för ett kilo men vad gör väl det när man bara köper kräftor en gång om året. Jag älskar ju Kräftor och kan äta hur många som helst. En kräfta är ju hemskt HÅRDHUDAD och svår att komma in i men med lite teknik så går det.

Ohhh vad gott det var. Jag bakade mini-pajer till med lite olika fyllningar, tomat/feta/pesto, kantareller och en med ädelost. De var också hemskt goda. Sen har jag ju fått dille på att arrangera bilder på mat och annat som jag gör och så gjorde jag nu också.

Klicka på bilderna så blir de större och av bättre kvalitet.

110. HÅRDHUDADE



4 kommentarer:

  1. Nu kom jag på att jag har kräftor i frysen som jag köpte från grannen. Visserligen fick jag då koka dem själv, men det gick trots allt bra och de är såå goda. Måste nog ta och tina upp dem och äta dem.

    SvaraRadera
  2. Mums! Ser mycket gott och trevligt ut!

    SvaraRadera
  3. jätte fina bilder,jag tycker du ska göra en kak o mat bok.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder - fint komponerade. Inte så förtjust i kräftor - köper inte själv men äter om jag blir bjuden.

    SvaraRadera