tisdag 11 september 2012

233. PÅ RYMMEN

Igår kväll vid 22,00 när jag skulle gå ut och släcka ner i stallet så hörde jag konstiga ljud på gården. Jag lyssnade, det lät som att något åt gräs. Fick se en vit skugga, och en till, och några till. Det var bondens kossor som var PÅ RYMMEN och hade landat hemma hos oss. Jag hämtade Dennis och vi satte upp ett par eltrådar för att stänga dem inne. Dennis hämtade bonden och vi kom fram till att det var alldeles för mörkt för att driva dem till baka hela vägen till deras hage. Vi tog helt enkelt in dem i vår hage vid stallet och där skulle de vara till morgonen.

Kossorna blev i alla fall nöjda, det låg ju äpplen i hela hagen så de åt och de åt. Det blev ju nästan lite som en belöning för att de hade rymt, kanske inte så bra. Det fattades också fyra kossor så de fick ge sig iväg och leta efter dem också men de var alldeles intill sin egen hage så det var bara att fösa in dem där.

Kossorna var så lugna och tysta hela natten. lite trivsamt att ha kor utanför sitt fönster faktiskt, de är ju ett av mina favoritdjur. Idag på förmiddagen kom de och hämtade hem sina kor. Det gick jättebra att lasta dem på vagnen, bara lite tvekan sen gick de på.


233. PÅ RYMMEN


På morgonen dagen efter !


Nu ska de lastas !


Hejdå kossorna !

3 kommentarer:

  1. Haha söta! Rolig blick kossan har på sista bilden.. det bara skriker "I`ll be back!"

    SvaraRadera
  2. Vilka äventyrliga rymlingar som passar på nattetid ;)

    SvaraRadera
  3. precis som Malin tänkte - jistarns vad den kossan blängde på dig - din jiddrans förrädare....avslöja oss så där - äpplen är goda!!
    :-)

    SvaraRadera