onsdag 5 september 2012

71. FÄRDIGJÄST

Idag har jag varit så huslig så !
Här har blåst storm idag så det gick inte att  vara ute, då bestämde jag mig för att baka. Jag har bakat hela dagen lång, kanelbullar, blåbärsmuffins och chocklad kladd muffins. Över 100 bullar blev det så jag har fullt i frysen nu. När Dennis kom hem drack vi kaffe och åt blåbärs cupcakes som jag gjorde av blåbärsmuffinsen. Jag spritsade på vit chocklad/vanilj frosting och gjorde blåbär och blad av marsipan som jag dekorerade med. Dennis trodde de var riktiga blåbär ! De blev jättefina och det var så kul att göra dem.

Sen fick jag lust att fotografera så jag satte igång att arrangera med bullar och porslin och annat. Några av bilderna kan ni se här nedanför. OBS ! Klicka på bilderna så blir de större och av bättre kvalitet.

Tog en bild på degen när den var FÄRDIGJÄST.

71. FÄRDIGJÄST





5 kommentarer:

  1. Jag kan känna doften av nygräddade bullar.

    SvaraRadera
  2. Kalas! Och cupcake! Som ett konstverk! :)

    SvaraRadera
  3. Det är lön för mödan när bullarna är gräddade och hela huset är fyllt av bulldoft. :))

    SvaraRadera
  4. Åh va fina...och vad snyggt arrangerat...blir så sugen;-)
    /A

    SvaraRadera
  5. iskall mjölk och ljumma bullar
    mmmmmmmmmmmmmmmmm!

    jättefina bilder har du tagit - läckra!

    SvaraRadera