måndag 5 december 2011

Ett år äldre !

I Torsdags blev jag ännu ett år äldre. Usch vad jag börjar bli gammal....  Tur att man har barnasinnet kvar i alla fall ! Jag fick fina blommor av Dennis, vi åt blåbärscheescake, lussekatt och god kaka. Julblommor behöver jag aldrig köpa några eftersom jag fyller år så nära jul, dom får jag ju då.


Nu är det dags att vara långledig igen, hela 9 dagar kan jag njuta. Känner mig ganska trött efter den här veckan då jag jobbat 5 nätter men det kan jag ju ta igen nu. Idag var det också jobbmöte på eftermiddagen så jag kunde inte sova så länge efter nattens jobb. Imorgon bär det av till Julmarknaden på Liseberg med jobbet, ska bli roligt, hoppas bara det blir bra väder så man slipper bli blöt och frysa.

Inatt kom den första snön, det har fullständigt vräkt ner hela natten. Snöflingor stora som tefat. Det gick bra i alla fall, vi har ju en bra jobbarbil och det är ju ingen trafik på natten. Det var värre när jag skulle åka hem idag på morgonen, då var det glashalt.
Så här såg det ut när jag kom hem ! De vackra rosorna som jag glatt mig åt var täckta med snö så nu finns det väl ingen återvändo tyvärr. Vintern är här...........



Våra katter de ligger mest inne och sover nu, Kissemamman och Tjocksmock tätt ihop som vanligt. De är ju syskon men man kan tro att de är siamesiska tvillingar. Skrot-Nisse blev alldeles förskräckt när han skulle gå ut idag på morgonen. Han sprang ut och tog sedan ett skutt på flera meter in genom dörren igen. Till slut hängde han på Eira när hon gick ut men sprang rakt ut till höladan där han satt länge i katt-hålet och spanade in snön. Hu vad han tyckte det var otäckt !


1 kommentar: