onsdag 7 december 2011

Tävla och vinn !

Igår kväll var jag och mina jobbarkompisar på Julmarknad på Liseberg. Kommunen bjöd på buss och matbiljett, en riktigt bra julklapp tycker vi. Här hemma är det ju ganska mycket snö nu menm på Liseberg var det regn och 4 +. Tack och lov så blev det uppehåll hela kvällen när vi var där. Ganska bra väder at strosa omkring i. Liseberg var helt otroligt fint med alla lampor och marknaden var mysig och man fick provsmaka både det ena och det andra. Jag köpte en god korv och ost.

Det fanns en hel del hjul att spela på också, speldjävulen visade sig plötsligt finnas i oss alla. På första spelet vann jag en jätte-kexchocklad på nr 1. Sedan vann jag en jätte-Anton Bergh på nr 1. Jag vann även en liten Paradisask. Inte smidigt att bära omkring på men det var värt lite slit. Birgitta vann en enorm Paradisask som var handtag på. Majvi vann en jätte-Toblerone och Malin en ost. Karin vann också två stora askar. Vi höll på ett inte komma in i bussen sedan med alla stora askar. En jättetrevlig kväll med goa jobbarkompisar och god mat.


TÄVLA !

Nu blir det en liten tävling i min blogg. Gissa vilket djur som gjort spåren ! Den som först gissar rätt vinner 5 st kexchocklad. Svaret lämnar du i en kommentar här i bloggen.

5 kommentarer:

  1. Hej Lena!

    Grattis till dina vinster! Eftersom detta handlar om choklad kan jag bara inte låta bli att tävla. Jag gissar på:

    1. katt
    2. hund

    kram
    Dawn

    SvaraRadera
  2. Jag tror på
    1) Elefant
    2) Orm.

    SvaraRadera
  3. Grattis Dawn ! Du vann. Var kan jag lämna vinsten ?

    majsan: Helt fel !

    SvaraRadera
  4. Kattspåret är efter Skrot-Nisse och hundspåret efter Eira, som det syns så har hon alldeles för långa klor !

    SvaraRadera
  5. grattis din gottegris.jag hjälper dig att äta chokladen,kram.

    SvaraRadera