torsdag 22 december 2011

Snabb leverans !

Förra Torsdagen beställde jag soffan och i Tisdags fick vi den. Det kallar jag snabb leverans. Lite bökigt blev det när DHL skulle köra hem den till oss, det var glashalt i backen och chauffören sa att han hade alldeles för dålig lastil för att kunna komma upp. Det slutade med att Dennis fick ta släpkärran och köra flera gånger nere ifrån 195:an. Till slut var den här i alla fall och sen blev det lite pyssel att sätta ihop den men det blev  bra till slut. Vi är jättenöjda med den, helt underbart skön att sitta o ligga i och den passar perfekt in i rummet. Djuren gillar den också så jag har fått lägga ut plädar lite överallt så de inte hårar ner den alldeles för mycket. Den är enormt stoooor och när både jag och Dennis ligger i varsin ände så kan Eira ligga helt utsträckt mellan oss. Några katter vid sidan om får också plats. Nu slipper vi bråka mer om vem som ska ligga i soffan medans den andre får sitta i en fåtölj. perfekt ! Soffan var en julklapp till oss båda från oss båda.



Pysslade lite häromdan också. Hade en stor gammal anslagstavla som jag tänkte slänga men fick en ide ! Jag målade den vit och satte 3 rader med tjockt snöre. Meningen är att man ska kunna säta upp julkort mm med klädnypor. Det blev jättebra och jag är riktigt stolt över mig själv. Vi har fått en hel del julkort så den är nästan full nu.

3 kommentarer:

  1. Såå fin och såå fint de blev!!
    /annette

    SvaraRadera
  2. Den var ju skitsnygg. Vad gick en sådan på om man får fråga? :)

    SvaraRadera
  3. Snygg soffa Lena och Dennis!

    SvaraRadera