måndag 7 oktober 2013

Charmtroll !

Igår var det dags för en fotosession med Ann och Tyr, Malin och Saga. Ann vill gärna ha lite bilder på henne och Tyr tillsammans, Malin var med som regissör :o)
Inte svårt att få bra bilder på ett sånt litet charmtroll som Tyr, vilken underbart söt unge och så bildskön. Vi höll till nere på stranden i Baskarp och hade tur med både väder och ljus. Jag älskar bilder som man tar på barn i rörelse. Att knäppa av bild efter bild när de busar omkring. Det är då man lyckas fånga ögonblicken tycker jag. Visst är studiobilder jättefina men jag föredrar att fota ute i naturen.

När vi fotat färdigt så åkte vi hem till mig och tittade på alla djuren, Tyr var så modig att han vågade rida på Mary. Tyvärr så blev Ann trampad på foten men jag hoppas det gick bra ! Malin hade med sig middag som hon bjöd på, spagetti och köttfärssås som var jättegod. Såklart blev det lite fika också efteråt. En jättetrevlig dag ihop med goda vänner, vackert väder och god mat ! Vad kan man mer begära !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)


"Baskarp stranden kantad av vackra höstträd"




"Lite smakprov på bilderna jag tog på Ann och Tyr. De bästa sparar jag tills Ann fått se dem men det blev en del riktigt bra på dem tillsammans"



"Passade också på att ta en bild på hela gänget tillsammans"



"En ögonblicksbild som jag tog helt impulsivt. Lilla Saga och Ann, visst är den underbar ? "




"Modige Tyr sitter på Marys rygg"

3 kommentarer:

  1. Åh, så fina bilder det blev ! :-)

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder som vanligt. Det finns väl inget bättre än att ta bilder på ungar. De är ju så naturliga. Blir det sedan ungar och djur - så blir det ännu bättre.
    Att slippa stora nappar i munnen på ungarna är det bästa.

    Kul att vi får se bilderna du tagit - kul för oss som tittar att familjerna tillåter att dom kommer ut till allmänheten. Det ska dom ha tack för. Även att vi inte känner dom alla så är det kul att titta på.......

    Gunilla L

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt fina och helt underbara! Hade så himla roligt den dagen <3
    Malin och Saga

    SvaraRadera