onsdag 30 oktober 2013

Kattpensionat !

Nu när vi inte har något hö längre i höladan så har ju inte katterna någonstans att ligga och värma sig. De älskade ju att krypa in i höet och ligga där och kuckilura. De går omrkring därute och ser bekymrade ut stackarna. Därför måste jag ordna ett annat härbärge åt dem och jag klurade länge innan jag kom på en lösning.

Ett gammalt skåp som stod i badrummet fick bli grunden till deras nya sovplatser. Köpte fleece hundfiltar med tassar på för 15 kr styck på Hem och Hobby och klädde hela insidorna i hyllorna. Sedan tog jag en gammal tjock hundpläd och klädde med tass tyget, satte fast den på hyllan och vips så blev det en varm, mjuk säng. Eftersom katter gillar att krypa in så satte jag en gardin av en gammal vaxduk som skydd åt sovplatsen. Uppepå skåpet satte jag fast en kudde som jag också klädde med tass tyg. Ifall någon katt vill ligga däruppe och titta på när vi grejar i stallet. 3 sovplatser blev det !

Eftersom det mest är Fru Persson som sover i stallet på vintern så gjorde jag en skylt åt henne. Härbärget döpte jag till Fru Perssons pensionat. :o)  Jag ställde pensionatet inne i stallet där det är varmt och gött ! Få se nu om de kommer att ligga där men jag såg att någon varit därinne och kollat läget inatt i alla fall.

Ja vad gör man inte för sin djur :o)

Klicka på bilderna så blir de större ! Lämna gärna en kommentar också så blir jag glad :o)




4 kommentarer:

  1. Haha ! Du ä ju rolig, vad lyxigt för katterna ! Snyggt vart det också ! Hade jag vart en katt hade jag definitivt flyttat till er :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte någon annan som är så påhittig som du - duktig och uppfinningsrik.

    Och jag håller med - vad gör man inte för sina djur. Dom ska man va rädd och och sköta. Dom har ju inte valt "föräldrar" - det är ju vi som valt dom.

    Ska bli kul att se denna sovplats någon dag och då gärna över en kopp kaffe !!??

    Gunilla L

    SvaraRadera
  3. Ja vara katt hos er: "Det är inte fy skam det inte".Skulle inte ha något emot att bo där :)

    SvaraRadera
  4. Du är ju helt fantastiskt snäll, du bryr dig om alla o vill att det ska vara bra :-) en fin gåva för det är inte alla som tänker så.

    Kram Malin och Saga

    SvaraRadera