fredag 4 oktober 2013

Huset fullt !

På våren och sommaren ser vi inte till våra 5 katter så mycket, de håller mest till utomhus och kommer bara in för lite kel ibland. Tallibanen och Tjocksmock är oftast ute på vift och kommer hem någon gång ibland. Skrot-Nisse Håller till här hemma men bara utomhus. Fru Persson är också i krokarna någonstans men man ser inte mycket av henne, hon har flyttat in i stallet nu inför vintern. De andra har flyttat in i huset och går inte ut mer än på dagen när solen skiner. De har liksom börjat gå i ide, precis som jag skulle vilja göra. Man skulle verkligen ha varit katt !

Det känns som att huset är fullt av djur nu helt plötsligt. Men det är hemskt mysigt att ha dem omkring sig. Mest ligger de i soffan och myser.


Kissemamman, Tjocksmock och Tallibanen ligger och myser i soffan !



Skrot-Nisse ligger helst ihop med Eira !



Idag har det ju varit Kanelbullens dag ! Hipp hipp hurra för kanelbullen ! Då är det väl tillåtet att äta hur många bullar man vill ?
Bakade ca 100 kanelbullar idag på förmiddagen, dagen till ära. Mmmmmm ! Så goda de blev. Sedan stylade jag dem lite och tog några bilder !





3 kommentarer:

  1. Goa kissarna, och bästa Eira !

    Och åh, vad goda bullarna ser ut!!!

    SvaraRadera
  2. Mina bullar blev också jättegoa men dina ser ju faktiskt mycke bättre ut - i alla fall när du stylat upp dom på fat och rosen m m.
    Kanske ska ta kort på mitt bullbak nästa gång - men varför det ?? Jag kan ju inte lägga ut dom som du till allmänt beskådande.

    Folk får komma hem och se dom och smaka // Gunilla L

    SvaraRadera
  3. Jag hittade hit också:)

    Läckra kanelbullebilder!!

    Kram Linda

    SvaraRadera