torsdag 17 oktober 2013

Jägare

En morgon när jag skulle släppa ut hästarna hörde jag ett ljud när jag kom ut på trappen. Det lät som Hackspetten satt och hackade i trädet där han suttit hela sommaren. Ett väldigt högt och annorlunda ljud, som ett knackande blandat med skrik. Jag tog genast in Eira igen, slet åt mig kameran och sa till Dennis att " Hackspetten sitter i trädet igen, måste försöka få en bild" Dennis svarade "har du inte gett upp det än". Ja jag har försökt att få en bild på den förgymmade Hackspetten hela sommaren men inte lyckats eftersom den är så skygg.

När jag närmade mig trädet så var det ett väldigt väsen däruppe. Rätt som det var så såg jag att det var inte en Hackspett utan en liten söt Ekorre som var väldigt upprörd över något. Han tjattrade och knackade och tittade neråt som om det var något som störde honom där. Så fick jag se att katterna smög runt under trädet, Kissemamman och Tjocksmock var lite smarta och smög på håll (smarta jägare som dom är) men Skrotnisse hade parkerat sig rakt nedanför trädet, väl synlig och låg där i solen och väntade. Det gillade inte Ekorren minsann !

Schasade genast iväg katterna och ställde mig att vänta. Det tog säkert 20 minuter innan den lilla Ekorren vågade slå sig till ro på en gren och smaska på en kotte. Fick en hel del fina bilder på den, Yippey :o) Några bilder på Hackspetten blev det inte den här gången heller men jag är glad att jag fick så fina bilder på den underbara lilla Ekorren som ju är gudomligt söt !

Klicka på bilderna så blir de större ! Glöm inte att skriva en kommentar också, då blir jag jätteglad :o)


" Den lilla Ekorren spanar ner mot marken där hans värsta fiender finns"




"Skrot-Nisse ligger under trädet och väntar på att Ekorren ska komma ner"



"Ekorren smaskar på en kotte"



Nu så här i förkylningstider gör jag mig en "förkylnings smoothie varje morgon. Jag är livrädd att bli sjuk, det är absolut det värsta jag vet och det stjäl en massa dyrbar tid från mig. Jag gör den på Morot, Apelsin, Kiwi och lite ingefära. Den är gudomligt god vill jag lova och ska kunna förebygga förkylningar ! Vi får väl se !!!


1 kommentar:

  1. Jättesöt Korre!! Drycken är säkert jättenyttig,,får se om du klarar dej! Otroligt vackra album du gjort åt Malin Christian och Saga ♥♥♥/A

    SvaraRadera