tisdag 3 december 2013

Härliga vinter !!!

Ja nu börjar ni väl undra om jag har fått hjärnsläpp ! Nå ! Jag gillar ju inte att det är vinter men jag gillar att vintern är ganska varm för att vara vinter !

Och så gillar jag ju att det inte finns någon snö !  Allt blir så mycket mindre komplicerat då. Det sparar mycket tid, arbete, kläder, svordomar och dessutom så blir det inte så mycket olyckor.

Om det bara får fortsätta så här så kan jag tänka mig att gilla vintern, men bara lite............

Så här såg det ut 5 december 2011 ! Usch och fy..............................






Ikväll var vi bjudna av lille Robin att komma på hans 2 års kalas. Han ville gärna att vi skulle komma hade han sagt. En riktig liten busparvel är han minsann. Han fick en liten verktygslåda av oss. Hade också en liten sak till Nellie med mig.
 
Vi fick god fika och när vi skulle gå hem tittade Robin på oss och sa " Tack för hjälpen" så sött :o)
 
"Födelsedagsbarnet Robin"  Ja Gunilla ! Han har nappen i mun ;o)
 
 

1 kommentar:

  1. Jag vet om att du hatar snön - men jag tycker det är härligt med riktig vinter, snö och kallt..

    I alla fall under december - februari. Det är inte mysigt att se tomten komma med gummistövlar i det gröna gräset.

    Att göra änglar i snön är fantastiskt - gör det än idag fast jag snart är 70 !!!!!! Likaså snögubbar och snölyktor.

    Lille killen är ju jättesöt - även med napp. Kanske kortet blivit något bättre utan napp !!?? Det är min åsikt.

    Idag ska jag på 70-årskalas ute i skogen någonstans - hoppas vi kommer fram för snö och blåst och att strömmen inte lyser med sin frånvaro. Sist vi var på detta ställe så var vattnet slut !! Det är någon månad sen.

    Men tillsammans med goa vänner så blir det alltid bra.

    Gunilla L

    SvaraRadera