lördag 21 december 2013

Hög mysfaktor !

Idag har vi haft vår traditionella julfrukost i stallet. Det är något jag verkligen ser fram emot varje år. Extra roligt är det också att det uppskattas så av våra gäster. När jag skickade ut inbjudningarna via sms så fick jag svar av nästan alla inom en minut och de skrev att de absolut inte vill missa årets höjdpunkt, då blir man glad !

Det är samma människor som kommer varje år, förutom någon extra varje år eftersom de ynglar av sig också. Malin visste inte om de skulle komma tre eller fyra, de skulle ju ha en liten till den 10:e men den har inte behagat komma ut ännu så de blev tre. Vi blev hela 16 personer i alla fall och det är 6:e året i rad nu.

Louise kom igår och hjälpte mig att förbereda allt. Hon kom åkande i Pappas bil, stolt som bara den, hon hade ju fått körkort samma dag. Grattis Lollo :o) Vi hjälptes åt att storstäda stallet och pynta, Louise dukade och pyntade bordet så fint. Tack för att du finns Lollo :o)

Till frukosten blev det Tomtegröt, skinka, köttbullar, rödbetssallad och julmust. Till kaffet åt vi Dumlekaka och godis. Dennis och jag fick en massa fina presenter av alla som kom, Tack alla !

Mysfaktorn var hög och alla verkade trivas. Sååå himla mysigt och jag hoppas verkligen ni kan komma tillbaka nästa år ! Tack för en trevlig frukost goa vänner :o)

Hästarna tycker också det är jättemysigt att få stå kvar inne och äta sin frukost, de är så nyfikna och kelna. Så söta i sina tomteluvor och rosetter !

Här kommer en bildboom från frukosten. Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)








3 kommentarer:

  1. Helt klart årets höjdpunkt ! Så himla mysigt !

    Klart jag hjälper till att förbereda och fixa, det är ju också så mysigt å gå å pyssla i stallet !

    Tack för supergod frukost och massa trevligt sällskap !

    Kram :-)

    SvaraRadera
  2. tack för en kanon frukost,vi längtar redan till nästa julfrukost.kan vi klona lollo? kram tomtarna i fjällböl

    SvaraRadera
  3. Det ser jättemysigt ut - vi hade det så när vi hade häst också. Vill minnas att det var Lucia-fika - men det kanske även va gröt någon gång.
    Ljudet, när hästarna äter är lika mysigt som julsånger.
    Det ser fantastiskt ut i ert stall !!!!!!!

    GOD JUL och ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar vi // Gunilla o Staffan

    SvaraRadera