onsdag 25 december 2013

Vi åt tills vi sprack.......

Ja då var det över för den här gången. Tänk vad det stressas, ordnas och fixas inför denna dag som är över fortare än man hinner blinka. Dagen började ju med julklappsutdelning till Dennis, som ni kan läsa om i förra inlägget. Sedan endast två timmars sömn efter nattens jobb, men som tur var hade vi en riktigt lugn natt på jobbet.

Upp och göra sig iordning för att åka till syster Britta och hennes Alf i Huskvarna. Där var också Johan, Lena och lille charmtrollet Theo. Vi åt tills vi sprack och tittade på Kalle Anka, jag slumrade visst till lite säger de som vet ! Jättegod mat och trevligt sällskap.






Efter det så åkte vi hem för att ta in hästarna och vila en liten stund. Sedan bar det iväg hem till Dennis syster för att fira jul med hans familj. Först julklappsutdelning, jösses vad mycket julklappar de får barnen och nöjda blev de förstås.








När julklapparna var slut så åt vi så vi sprack igen ! Gott var det i alla fall. Tänk att man kan äta så mycket mat på en enda dag. Vi satt och pratade långt in på sena kvällen och hade trevligt !




Barnen satte igång att dansa till ett slags dans-spel där man valde en låt och skulle dansa likadant som personen på tv-skärmen. På något konstigt sätt så kände den av hur man dansade och satte poäng på det. Man kunde dansa ensam eller flera tillsammans. Det såg ju jätteroligt ut så jag var tvungen att pröva. Jag valde en ABBA låt. Någon hade visst lyckats ta lite bilder på detta med min kamera utan att jag märkte det. Ser ganska roligt ut men jag fick faktiskt ganska höga poäng ! Jag bjuder på de här bilderna ..............Aisi sitter bakom och skrattar !  Ett riktigt gymnastikpass, blev alldeles genomsvettig av det !


1 kommentar:

  1. Trots att man äter alldeles för mycke - så spricker man ju inte - av nån underlig anledning.
    Man blir baaara tjockare och tänjer ut skinnet. Men gott är det !!

    Får väl ta en extra snabb julpromenad så försvinner det väl något i alla fall.

    Danskorten ser ju roliga ut - kanske även lite motion ??

    Ha det och god fortsättning.

    Gunilla o Staffan

    SvaraRadera