söndag 29 december 2013

Sorg och saknad !

I Fredags var jag på begravning i Habo kyrka ! Det var en kär vän och jobbarkompis som begravdes. Hon blev hastigt sjuk och dog, helt oväntat. Vi var många jobbarkompisar som gick på begravningen och ville ta farväl av Mona. Kyrkan var nästan full av släkt, vänner och arbetskamrater. En helt otroligt vacker begravning. Det var väldigt gripande att se hennes barn och de små barnbarnen gå fram till kistan.

Känslorna kom över mig med besked när det blev solosång med "Håll mitt Hjärta", det var samma solosång som vi hade på Mammas begravning och det är den som är mitt starkaste minne från då vi begravde Mamma. Jobbigt !

När jag jobbade dagtid så jobbade jag mycket med Mona i samma arbetslag. Hon var en omtänksam människa ! Hon gav oss små presenter ibland, en liten julklapp till jul och alltid ett grattiskort i brevlådan när man fyllde år. Hon märkte alltid om man var ledsen eller hade det jobbigt, då kom hon och gav ett tröstande ord och en liten tröst-present.
Vi åkte till Ullared tillsammans, till Hem o Hobby och ibland hämtade jag henne så hon kom hit och fikade. Hon älskade djuren och stortrivdes här i skogen. Hon gillade Dennis jättemycket och älskade att skoja med honom.

Mona ! Jag kommer att sakna dig jättemycket :o(  Vila i ro lilla Mona ! Jag är tacksam att jag fått vara din vän !


"Alla fina blommor på Monas begravning, den rosa längst upp till höger är från alla jobbarkompisar"




"Mona som jag vill minnas henne, glad och sprallig. Bilden är från en av våra jobbfester "



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar