söndag 10 juli 2011

En sån rolig resa !

I Torsdags eftermiddag åkte jag och mitt helggäng på jobbet mot stället med de gula kassarna. Vi skulle först övernatta på vandrarhemmet i Fegen för att umgås, äta och ha trevligt tillsammans. Resan avbröts när vi plötsligt tappade hörde en smäll och sedan ett skrapande, vi hade tappat avgasröret. Fem kvinnor ut ur bilen, kliade oss i huvudet och bedömde situationen. Mellie tittade bedjande på en kille som gick förbi oss på parkeringen men inte hjälpte det, han nonchalerade hennes Bambi-blick totalt. Jag erbjöd mig att försöka laga eländet eftersom jag ju sett Dennis fixa liknande problem och hade lite hum om hur man skulle göra. Med gott samarbete av fem kloka kvinnor så satt snart avgasröret på plats igen. Visst var vi duktiga ?

 Vandrarhemmet var jättefint med utsikt över sjön Fegen. En stor altan där vi kunde sitta och äta på kvällen. Majvi hade gjort en jättegod pastasallad som vi åt tillsammans med ostar och bröd. Naturligtvis så drack vi vin till. Till efterrätt åt vi Mellies goda Cheescake som bara smalt i munnen och man kunde bara inte få nog av den. Roligt hade vi minsann, efter några glas vin så pratades det mer och mer och skratten ekade över sjön. Vädret var perfekt och vi roade oss in på småtimmarna.  Det var fruktansvärt varmt på rummet när vi skulle gå och lägga sig tyckte alla utan Malin som frös. Mellie hade kudde över ansiktet och det såg ut som hon skulle kvävas. Vi somnade gott allihop och tack och lov så hade jag visst inte snarkat så hemskt mycket. Till allas förvåning så vaknade jag och var uppe först av alla, jag som alltid är tröttast på jobbet på morgonen. Men så är det om jag får vakna i min egen takt, utan stress och jäkt.

Majvi hade druckit minst på kvällen innan och fick den stora äran att köra till Ullared efter att vi hade intagit en härlig frukost på den stora altanen vid sjön. Vi var framme vid halv tio och det var faktiskt ingen kö, bara att gå in. Vi delade på oss och möttes upp när det var dags att äta middag. Sedan var det bara att köra på med sin kundvagn igen. Konstigt det här med Ullared egentligen ! Det är lite som ett nöjesfält, man rusar runt på olika avdelningar och granskar allt, vill bara inte missa något. Ganska sjukt egentligen ! Vid halv åtta på kvällen var vi klara !!!!!!!  Det innebär att vi tillbringade ca 9 1/2 timme därinne !!!!! Jösses !  Resultatet blev att vi knappt fick in alla kassar i bilen, trots att Mona inte var med hem, hon skulle åka till sin dotter som bor i närheten. En så fullpackad Volvo combi har jag aldrig sett  ! Den var så nerlastad att flera bilar blinkade på oss på vägen hem, lyset slog ju för högt. Vi konstaterade i alla fall att man blir väldigt lycklig av att shoppa !

Jag såg Morgan !

Tack Malin, Mellie, Majvi och Mona ( De fyra M:en) för en helt otroligt rolig resa !








2 kommentarer:

  1. En oförglömlig resa förstår jag! Kan dock inte fatta nöjet att shoppa i så många timmar ... Hade hellre stannat på altanen och softat!! / Mia

    SvaraRadera
  2. Vad händig du är lena!! Förstår varför bilen var lite tungt lastad.. om man kollar på bilderna =)

    SvaraRadera