fredag 1 juli 2011

Otrevlig besökare !

igår hade vi en liten otrevlig besökare här på Axtorp. En liten Huggormsunge. Den kom antagligen från vår stenmur och då undrar jag hur många fler där finns eftersom en hona brukar få ca 25 st ungar. Jag vet att det finns mycket orm häruppe men det är sällan man ser dem. Stackars lilla Nellie fick ett Huggormsbett igår, hela foten svullnade upp och de fick åka till akuten, allt gick bra men det är  ju hemskt otäckt. (Nellie är dotter till Johanna som har sin häst Benjamin här hos oss.)



I söndags fick Kissemamman 5 st kissungar.Fem olika färger var det också. Jättesöta, alla mår bra och växer så det knakar ! De är inte så lätta att fotografera eftersom de bara ligger o krälar ännu men det ska komma mer bilder det lovar jag.




Vi har också ett Svalbo inne i höladan. Det är Ladusvalan som valt att bygga bo där. Konstigt eftersom katterna bor där men som tur är så kommer de inte åt boet. När man går in i höladan flyger Svalmamman som tokig runt huvudet på en. Känns som de snuddar vid en ibland. Läste om Ladusvalan att de gillar at bygga bo där det är liv och rörelse och de är väldigt oskygga.


6 kommentarer:

  1. Usch och fy för huggormar... Glad att jag inte har dem i min trädgård! Fina kattungar, kul att alla blev olika färg! / Mia

    SvaraRadera
  2. Hujedamej sicken otäcking!! (ormen)ser att han har gått i försvars ställning,hur nära var du egentligen?/Annette

    SvaraRadera
  3. Jag var väldigt nära ! Allt för en bra bild !

    SvaraRadera
  4. Fin bild du tog på ormen. Tokfia! allt för en bra bild haha =) tyckte du inte den va läskig? Fina kattungar! Häftigt att fågeln vågar ha bo där.. är ju ganska långt ner hon lagt sitt bo. /Johanna

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Ormar är dom mesta djuret ja hatar i TidahÔlm ;) hehe
    Men dina kattungar var ju hur söta som helst!!

    SvaraRadera