lördag 30 juli 2011

Linslusen Nellie !

Igår kväll satt vi ute på altanen och njöt av det vackra vädret. Johanna kom och skulle pyssla om Benjamin, hon hade med sig sin Anders och lilla Nellie. De kom och satte sig och pratade, Nellie ville titta till sin kattunge Kajsa som hon hälsar på nästan varje dag. Vi passade på att ta ut alla kattungarna på altanen, det var första gången de fick vara ute och det var både läskigt och spännande tyckte de. Eira hade fullt upp att passa dem, hon älskar den uppgiften. Man kan verkligen säga att de redan är hundvana för de tyr sig jättemycket till Eira.

Marie var också där, hon kom ridande på Sigge tidigare på kvällen. Iklädd sin standard-rid-utrustning, foppatofflor och shorts. Sigge fick gå i en hage medans Marie och jag tog ett glas vin. Moa var också med och hade sprungit jämte hästen hela vägen hit så hon var ganska trött nu, hon fick åka bil hem med Tommy.

Nellie hjälpte till att passa kattungarna och jag passade på att hämta kameran. Hon är verkligen en linslus den ungen, så fort hon ser att man riktar kameran mot henne så tittar hon in i den och ler så sött.Hon spexade framför kameran och jag tog massor av bilder. kanske en blivande fotomodell.

Det blev sent innan de gav sig av, Xante-flaskan som Dennis tog fram blev tom och det slank ner en del glas vin för mig och Marie. En jättetrevlig kväll med goda vänner !

Klicka på bilderna så blir de större !




5 kommentarer:

  1. Fina bilder, så stora kattungarna blivit! Eira ser ut att trivas som mamma..
    Roliga bilder på Marie.. rosa foppatofflar :)

    SvaraRadera
  2. Vilka grymma bilder det blev från fredagen. ALLA känns väldigt bra. När det gäller Nellie så har hon en ruggig förmåga att bara fastna!

    Tack för en trevlig kväll också! :)

    SvaraRadera
  3. Jättefina kort som vanligt! Redigerar du dem nåt? Eller bara beskär?

    SvaraRadera
  4. Tack ! Jag beskär vissa bilder, och en del fixar jag ljus, skärpa, färger och mättnad på. men bara om det behövs.

    SvaraRadera
  5. tack för en trevlig kväll och gott vin,svampen va borta när jag red hem,konstgt....hej svejs marie.

    SvaraRadera