onsdag 13 juli 2011

Ett hav av rosor !

Den här semestern har jag mest ägnat mig åt att anlägga en trädgård här hemma. Här fanns ju inte en enda blomma när vi flyttade hit och det gillar jag inte ! Jag vill ha mängder av blommor omkring mig, helst rosor. Varje år sedan vi flyttade hit har jag planterat ett par nya sorter. De verkar visst trivas här för de har vuxit till sig och blommar med stora klasar.

Jag har också planterat en massa nya perenner som vi fått av Malin och Tobbe. De har köpt ett litet mysigt ställe och det ser ut som en handelsträdgård, massor av växter, jättevackert.

Här kommer ett litet smakprov från vår nya trädgård, det ska bli en häck runt också men det blir till hösten.







Dennis han pyntar på sitt eget lilla sätt !!!



Det har också kläckts små fågelungar i boet som svalorna byggt i höladan ! De är inte vackra precis, ligger mest och gapar hela tiden !



Goaste Malin och Tobbe !




2 kommentarer:

  1. Dennis kranium är ett lysande komplement till rosorna! :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ! Jag håller inte riktigt med :o) Men lite häftigt är det allt.

    SvaraRadera