måndag 23 september 2013

Älgen Karl-Oskar !

Idag har jag varit på utvecklingsdag med jobbet. Den här gången skulle det bli Älgsafari och fotbollsgolf på Wrågården i Falköping http://wragarden.se/ .

Dagen började med det vanliga tjötet, om hur vi  kan bli bättre på vårt jobb, statistik osv..... ! Kl tolv var det lunch, jättegod lax och efterrätt. Sedan gick vi iväg på Älgsafari som jag verkligen sett fram mot. Att få klappa en Älg har alltid varit min stora dröm. Där fanns tre tama älgar. Den enormt store älgtjuren Karl-Oskar och ettåringarna Ebba och Oskar. Karl-Oskar var lite tjurig och vaktade så att vi inte gick för nära staketet, om vi gjorde det så gjorde han ett halvhjärtat utfall mot oss. Han vaktade ju sin Ebba ! Det blev en promenad runt det stora hänget och älgarna följde efter oss hela vägen. Jag fick klappa Ebba och Oskar ! Mäktiga och fina var de och det var fantastiskt att få komma dem så nära. En riktigt härlig upplevelse ! Vi fick också lära oss mycket om dessa fantastiska djur !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)


"Wrågården"



"Karl-Oskar"



"Promenad med älgar"



Som avslutning fick vi ta oss en ridtur på älgarna, inte alla vågade men jag testade i alla fall ! Det var riktigt roligt vill jag lova, och fort gick det ;o)




Efter älg myset så blev det fotbolls-golf, något som jag aldrig hört talas om innan. Trodde det bara var att sparka en boll runt och i några hål men det var mycket mer än så. Man kan likna det vid mini-golf, fast med fotboll istället. Riktigt roligt var det och vi fick oss många glada skratt.

Gissa vem som vann fotbollsgolfen ? Jo det gjorde faktiskt jag :o) Trots att både Camilla och Anette försökte fuska men vi kom minsann på dem !







På vägen hem stannade vi vid Falbygdens ost. Jag köpte lite goda ostar och kex som vi nu har avnjutit tillsammans med ett glas rött !

Har haft en jätterolig dag tillsammans med goa jobbarkompisar, ni är ju för härliga :o)


1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Och älgen Karl-Oskar...vilken ståtlig varelse...tänk om man hade en sån kavaljer som uppvaktade en, som han gjorde med sin Ebba;-)Och mycket "fina" bilder på mej...blir Gastric bypass direkt nu ser jag ;-)

    SvaraRadera