fredag 20 september 2013

Längtar tillbaka !

Längtar tillbaka till Grekland nu när det börjar bli kallt, mörkt och ruggigt här hemma. Som ni säkert läst förut så är det inte min årstid som kommer nu. Och nej, jag tycker inte det är mysigt för att man kan tända ljus och sånt. Och jag bryr mig inte om årstidsväxlingarna och att man blir glad när våren kommer, jag har hellre sommar hela året så man kan vara glad och må bra året runt !

Gnäll gnäll gnäll ! Ja men det är den bistra verkligheten för mig, jag kan bara inte rå för det.

Titta bara här på bilden nedan, visst ser det underbart ut ? Två tomma stolar !!! Måste vara meningen att Dennis och jag ska ligga där och njuta !


Och så har jag ett annat stort problem med de bistra årstiderna ! Jag blir sugen på glass hela tiden, kan äta hur mycket glass som helst, mest chockladglass. Kanske för att tröstäta och drömma mig bort till den goda glassen jag åt i Grekland. Vi hittade ett ställe vid hamnpromenaden där de hade den godaste italienska glass jag någonsin ätit. Ett paradis för en glassoman som jag.

Mmmmmm !

2 kommentarer:

  1. Håller med dig helt och hållet, HATAR denna tiden av året.. Mörker å kyla är det värsta jag vet !

    Haha, vad snygg du är ! Glass ÄR gott !

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut! ja kan hålla med dej..finge man byta ut kalla norden mot varmare breddgrader så skulle jag inte tveka!

    SvaraRadera