fredag 13 september 2013

En liten Ängel !

Idag har varit en tung dag. Vi har varit på lilla Frejas begravning, en liten Ängel endast 4,5 månader gammal. Min Arbetskamrats och goda väns lilla dotter. Åsa, Patrik och deras son Kevin har haft det jättetufft sedan Freja föddes med en stor tumör i hjärnan. De har pendlat mellan hopp och förtvivlan, tillbringat många långa månader på sjukhus i Göteborg. Till slut orkade inte lilla Freja mer utan somnade in i sin Mammas trygga famn.
Jag har många gånger undrat hur de orkat och är så imponerad av deras styrka. Det är så orättvist att denna goa familj inte fick ha kvar sin lilla Freja som var så efterlängtad.

Jag trodde att begravningen skulle bli det absolut hemskaste jag varit med om, såg framför mig med fasa den lilla lilla kistan och Åsas familj.
Men jag måste säga att det var den vackraste begravning jag någonsin varit på. Familjen hade ordnat allt själva, ljuv pianomusik, bla Mio min Mio, underbart vacker sång och massor av vackra blommor från släkt och vänner. Som avslutning bar Mamma, Pappa och storebror tillsammans ut kistan till gravplatsen för den sista vilan. Det berörde mig otroligt mycket, att se dem ge av sig själva till sin dotter och syster en allra sista gång, otroligt starkt av dem !


"Några av blommorna på graven. Vi gav ett hjärta av blommor och en gravprydnad i form av en ängel tillsammans med Malin och Dan, det är den längst upp till vänster på bilden."



Efteråt åkte vi alla hem till familjen för en minnesstund, där väntade kaffe och tårta. Malin och jag hade bakat varsin tårta åt dem. Jag gjorde en med vit marsipan och rosa rosor och Malin hade gjort en med rosa marsipan, hjärtan och spritsade blommor.

"Tårtan jag bakade till minnesstunden"



Sov gott lilla Freja !

Här kan ni lyssna på den vackra sången som Paulina sjöng i kyrkan ! Helt underbar !

http://www.youtube.com/watch?v=OUUx2RPbo2s&feature=youtu.be

3 kommentarer:

  1. Så otroligt orättvist. Lottie

    SvaraRadera
  2. Begravningen var otroligt fin. Så starkt av familjen att själva bära sin undebara dotter och syster till graven. Detta minne kommer att finnas med för alltid.

    SvaraRadera
  3. Livet är så orättvist, sånt här ska inte behöva drabba någon.. Vi har tänkt på dom mycket de senaste dagarna, speciellt igår. Det är svårt att inte bli berörd av allt detta. <3

    SvaraRadera