fredag 27 september 2013

Besvikelse !

Vilket dåligt svampår det har varit i år ! Det har knappt funnits någon svamp att plocka. Först var det för torrt och när regnet väl kom så blev det för kallt för att svampen skulle växa. Har varit runt på mina ställen ett flertal gånger för att se om det kommit upp några kantareller men jag har bara hittat ett fåtal !

Idag tog jag en tur till ett ställe där jag brukar plocka stora mängder kantareller och det var helt tomt, inte en enda kantarell fanns det. Åkte vidare till ett ställe där jag brukar plocka svart trumpetsvamp i mängder. Hittade tre små stackare där. Besviken åkte jag hem igen. Det är ju svampen som gör att jag uthärdar hösten, det liksom lättar upp det hela när man kan vara ute i skogen och plocka svamp som ju är så himla roligt och underbart ! Hoppas verkligen det blir bättre nästa år !

Så här mycket svamp plockade jag förra året på det stället där jag var idag !




Så här ser det vanligtvis ut när jag kommer hem från mina svampturer ! Gamla bilder !



2 kommentarer:

  1. Oj vad svamp! Inget bra svampår alls. men vi har haft varmt istället, inte dåligt det.. Hellre varmt än svamp om man säger så ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det är tråkigt att inte hitta kantareller :-(

    SvaraRadera