torsdag 7 november 2013

Cookies !

Idag kände jag mig ganska pigg när jag vaknade, trots att jag hade hostat hela natten. Men det verkar som jag får dras med den där hostan ett tag, det säger andra som har haft den där sjukan som jag hade. Jag var tillräckligt pigg för att baka i alla fall !

Bakade de vanliga Chocklate Chip Cookies som jag brukar göra. Superenkla smarriga kakor, lite sega och med choklad i. Bara att röra ihop, göra små bollar och så in i ugnen.

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)




Testade också ett nytt recept jag hittade i en tidning, smörbullar. Jag la i lite äppelmos i fyllningen också och gissa om de blev goda. De godaste bullar jag någonsin ätit tror jag ! Kul med lite omväxling till de traditionella kanelbullarna. Bakade också kanelbullar med ett nytt recept med farinsocker i.  Har prövat massor av olika recept på dem men har inte blivit riktigt nöjd. Nöjd blev jag verkligen nu. De var fluffiga, mjuka och saftiga, det blev verkligen gott med farinsockret i ! Det receptet kommer jag att hålla mig till nu.





Tog också lite bilder på min utsmyckning utanför ytterdörren. Tycker det är så fint att man kan ha lite växter så här långt in årstiden. Hoppas det fortsätter att vara så här varmt hela vintern, det passar mig perfekt. Ingen snö och upp mot 10 grader varmt. Underbart !


3 kommentarer:

  1. Åh så fint! och vad bra med lite insiration på recept också.. :)

    SvaraRadera
  2. Tidigare har jag sagt att du kan öppna en fotostudie ...men du kan även öppna ett Café/bageri !!
    Hoppas du piggnar tilll igen och får en skööön helg...

    Gunilla L

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott, ska nog oxå baka lite :-) du är en inspiration!

    Malin och Saga :-)

    SvaraRadera