tisdag 5 november 2013

Middagsgäster !

Häromdagen satte jag upp det lilla fina fågelmat-huset som jag fick i 50-årspresent av min faster. Idag upptäckte jag att maten redan var slut så jag fyllde på med ny mat. När jag hängt upp det igen så smög jag in och hämtade kameran, ställde mig bakom husknuten och väntade. Det dröjde inte många minuter innan de små fåglarna hade upptäckt att där fanns mat. Ett helt gäng med Talgoxar kom flygande och smaskade på de goda frön som jag bjöd på.

Det blev många fina bilder och jag antar att det lär bli fler för jag kommer nog att stå där och smyga med min kamera många fler gånger.

Trevliga små middagsgäster :o)

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)


 

 










1 kommentar:

  1. Det är jättemysigt när man kan mata småfåglarna - men...man får inte glömma att fylla på. Men det tror jag INTE att du gör.
    Det är ju nu i början av vintern som de upptäcker var det finns mat i vinter.
    Hoppas på fler underbara fågelbilder.

    Gunilla L

    SvaraRadera