fredag 8 november 2013

Pulled Beef, underbart gott !

Idag har jag lagat Pulled Beef. För ett tag sedan lagade jag Pulled Pork och det var nog det godaste kött jag någonsin ätit. Nu tänkte jag pröva med nötkött också. Det är hur smidigt som helst, bara lägg i en form/lergryta, på med kryddor och BBQ sauce och in i ugnen på ca 125 grader. Där ska den stå i ca 6-7 timmar beroende på vikt. Jag köpte BBQ sauce med Hickory, den ger en rökt smak och är jättegod. Jag hittade receptet här på världens bästa mat/bak blogg där jag hämtar mycket inspiration: http://ljuvligmat.se/

När man tar ut köttet i ugnen ska det vara så mört att man kan dra isär det med två gafflar, det blir absolut inte torrt som man kan tro. Sedan lägger man ner bitarna i såsen. Man kan äta det i pitabröd, i wraps, som kebebtallrik, med ris eller potatis, hur man vill egentligen. Jag hade en massa kokta potatisar och kokade lite morötter som jag lade ner i såsen tillsammans med köttet. Helt underbart och jag känner den goda smaken i munnen än ! Ni måste pröva !







Under tiden som köttet stod i ugnen hjälptes Louise och jag åt att mocka och göra stallet. Vi impregnerade de nytvättade hästtäckena också ! Sedan åkte vi till Habo och handlade lite, jag skjutsade hem Lollo på hemvägen för hon skulle göra sig iordning och åka på Lasse-Stefans ikväll, hoppas hon får riktigt roligt ! Det är hon värd goa Lollo :o)


3 kommentarer:

  1. Gomorron Lena.

    När / om du öppnar en fotostudio och bageri ( som jag sagt tidigare ) ta då och öppna en krog/matställe också. Du är ju helt fantastisk i ALLT du gör.

    Gunilla L

    SvaraRadera
  2. Åh, maten ser helt underbart god ut !

    Och kul hade jag på Lasse Stefanz, vem hade kunnat ana att jag skulle stå på scen och sjunga De sista ljuva åren ?!

    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Tack för länkningen, snälla du! :-)

    SvaraRadera