torsdag 28 november 2013

Månlandskap !

Idag har jag tillverkat ett månlandskap. Ja eller rättare sagt en fläskpannkaka ! Vi har just ätit av den och den var hemskt god. Mmmmm !

Till er som frågat om jag har några hemliga indigrienser i mina köttbullar från förra inlägget så säger jag: Ja ! Jag har tre hemliga indigrienser som man inte brukar ha i köttbullar. Inget som tar över smaken utan sånt som förhöjer smaken. De brukar vara omtyckta av alla !

I Fläskpannkakan har jag också ett par hemliga indigrienser, mycket gott ! Jag älskar att exprimentera i köket och provar allt möjligt. Ibland blir det bra och ibland mindre bra men det brukar i alla fall inte bli äckligt !


"Månlandskapet i ugnen"



Fy vad blåsigt det är ute, man kan inte vistas ute för då blåser man ju bort ! Så här såg det ut idag när jag var ute och gick med Eira !


Som vanligt blir det inte så tätt mellan inläggen vid den här årstiden, jag går ju lite i ide då. Den mesta tiden går åt till att jobba, äta, sova, mocka och ta hand om djuren !

Här är i alla fall ett par bilder jag tog på Dennis i helgen när han var ute och körde med sin älskade maskin. Eira springer bredvid och vallar honom.




2 kommentarer:

  1. Hemliga ingredienser? De vet du väl Lena, att har man sagt A så får man oxå säga B(^_-) spännande... nyfiken på vad de kan vara! Fläskpannkaka är ju grymt gott.. kan ätas både varm å kall,lika gott!! /A

    SvaraRadera
  2. Nu får du inte hålla oss på sträckbänken mera - vad är det hemliga i köttbullarna och fläskpannkakan.
    Även om mina köttbullar och fläskpannkaka är goda så är det ju alltid spännande med lite nytt.

    Våra gubbar blir aldrig vuxna - de förblir barn - i synnerhet om de får tag i lite motorer eller en boll. Då har de svårt att sitta still.

    Önskar er en fin advent - för oss blir det Gustav Adolfs kyrka.

    Gunilla L

    SvaraRadera