lördag 2 november 2013

Helt sjukt !!!

Vaknade idag på morgonen av att jag hostade som en galning, hade jätteont i halsen, febrig och en herrans huvudvärk. Helt sjukt ! Bara så där !

Dagen har jag tillbringat i soffan och varvat med att sova, kolla på Facebook och tv. Det är allt jag har orkat med !

Som tur var så erbjöd sig bästa Lollo att fixa hästarna och stallet. Hon är ju för go den tjejen !


Ikväll tände jag min hemmagjorda Halloween lykta som jag gjorde igår av en pumpa. Den blev riktigt fin tycker jag faktiskt !


Följde med Dennis ut i stallet ikväll när han skulle mata hästarna, jag har ju inte sett dem på hela dagen. Då gick jag se något som gjorde mig glad ! Fru Persson har flyttat in i sitt pensionat. Alltså var det godkänt .


Imorgon blir det soffan eller sängen igen. Jag tror att sova är det bästa sättet att bli frisk på. Det värsta är att jag inte kommer att kunna sova inatt nu när jag sovit så mycket idag. Skulle ju ha jobbat hela helgen och tyvärr så förlorar man flera tusen på lönen om man är sjuk en helg när man har nattjobb. Men vad gör man, är man sjuk så är man !

Happy Halloween på er !


2 kommentarer:

  1. Krya på dig Lena...
    Jag har en bok "kärringråd och gamla huskurer" där finns det mycke om förkylningar. Bl a: fyll en yllestrumpa med lökringar och lägg runt halsen.??
    Mycke av de gamla knepen hjälper säkert - om man tror på det.

    Gunilla L

    SvaraRadera
  2. Usch krya på dig! Tur att Louise är så go :-)
    Lyktan blev ju jätte fin.

    Kram Malin och Saga

    SvaraRadera