torsdag 9 januari 2014

Full rulle på Axtorp !

Ja lilla Ebba håller oss verkligen sysselsatta minsann. Hon är sjövild och det är bara högsta växeln som gäller, eller lägsta när hon sover förstås. Sover gör hon ganska mycket faktiskt ! Fullt bus i en timme och sen sova en timme. Tänk att hon kan bara falla ihop i en hög mitt i buset och somna. Gå kan hon inte !!!  Det är bara galopp som gäller, i luften ! Hon slår kullebyttor och flyger ! Hon är en sån rolig liten hund. Och sååå himla söt och charmig, både Dennis och jag har blivit kära i Ebba !







Ebba har sängar överallt. Inne har hon en Biabädd och så buren. Ibland sover hon på en hundmatta vid våra fötter vid tv:n också. I stallet har jag gjort iordning en valphage där hon också har en mjuk och gosig säng att ligga i. Där ligger hon när hon är med mig i stallet och fixar.



Eira har börjat släppa henne närmare och närmare nu. När hon sover får hon gärna ligga intill Eira men när hon är sjövild så får hon hålla sig undan för då bits hon och då Blir Eira sur !  Så roligt var det att se Eira smyga på tå förbi Ebba när hon låg i sin säng och sov, allt för att inte väcka henne.



Det kommer nog att bli mycket Ebba bilder framöver, hoppas att ni inte tröttnar på det. Det är så tacksamt och roligt att fota lilla Ebba !

Klicka på bilderna så blir de större !  Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)

2 kommentarer:

  1. Så söt hon är :-)
    Men vad liten hon ser ut bredvid Eira :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med Elisabet - Eira ser ut som en jätte i förhållande till lilla Ebba.
    De kommer nog att få kul ihop efter ett tag.
    Men att det är fullt upp med jobb - det förstår jag. En valp är alltid jobbig och busig - men ack så roligt och mysigt.
    God fortsättning på året / Gunilla

    SvaraRadera