onsdag 1 januari 2014

GOTT NYTT 2014

Ja då har det blivit ett nytt år nu då. Hoppas att 2014 blir ett bra år för oss och för alla vi känner. 2013 var ju ett år av mycket elände i vår bekantskapskrets, man kan säga att det gick upp och ner hela året.

Igår firade vi in det nya året tillsammans med syster Eva och hennes man Roffe. Det var meningen att min andra syster och hennes man skulle kommit också men hon var lite krasslig så tyvärr kunde de inte komma.

När det är nyårsafton ska man ju äta god mat och det gjorde vi med besked. Eva hade gjort förrätten som bestod av Råraka med en underbart god räkröra, hummer och löjrom. Mmmm ! Gissa om det smakade.
Jag skulle laga Fiskplanka till varmrätt men jag hittade inte mina plankor så det blev fiskplanka på tallrik istället och det gick bra det också. Lime-Lax i ugn, potatismos, sparris, kräftstjärtar och två olika såser. Såååå himla gott, Dennis fick en pepparbiff eftersom han inte äter Lax.

Jag gjorde en efterrätt som jag har sett i en matblogg, har spanat på den länge och längtat efter att få göra den. NU var ett bra tillfälle tyckte jag. Man gör en kolasås, en kolakräm med grädde och philadelphiaost, en Crunch och steker äpplen i kanel o socker. Sen varvar man allt i olika lager. Jag måste säga att detta var nog den godaste efterrätt jag någonsin ätit. Helt fantastiskt god. Låter hemskt sött men det var alldeles lagom med sötma och syra. Gör den ! Ni kommer inte att ångra er. Här är receptet:  http://www.bakakuten.blogspot.se/2013/10/apple-caramel-trifle.html

Klicka på bilderna så blir de större !  Skriv gärna en kommentar också så blir jag jätteglad :o)










Efter maten åkte vi upp till Marie och Tommy en sväng. Där var också Maries syster ,med man. Vi drack och pratade ett par timmar innan det var dags att bege sig hemåt innan tolvslaget. Vi vill gärna vara hemma och se till att inte djuren blir allt för nervösa av allt smällande.




Vi gick ut och ställde oss så vi såg över hela Gränna, Huskvarna och Jönköping. Där kunde vi se mängder av raketer som sköts upp.  Roffe öppnade champagnen, Eva hade köpt röd champagne som var jättegod. Tolvslaget skålades in innan vi gick in och avslutade natten med lite prat i soffan.


Med den här bilden på min syster som jag tog inatt vill jag önska er alla ett gott nytt år !


1 kommentar: