söndag 28 augusti 2011

Ammoppi

Igår vaknade jag kl 05,00 alldeles klarvaken...........hur pigg som helst !!! Dennis sov som en gris så jag tog min kamera och smög mig ut i mörkret. Satte mig på stranden och väntade in soluppgången, jättevackert och avslappnande.


På morgonen tog vi en taxi till en annan liten by i närheten som heter Ammoppi. Där finns en strand som är bra att snorkla på. Det tog knappt tio minuter att åka dit, taxichauffören frågade om vi ville åka på 5 eller 10 minuter och jag svarade genast tio, de kör ju som galningar här och vägarna är ju inte de bästa. Stranden var jättefin, en liten bukt där det var alldeles vindstilla och hett som bara den. Snorklingen var perfekt, massor med fisk, stora och små. Häftigt värre ! Om man vickade lite på fingrarna åt dem så kom de i flock alldeles intill och simmade med en bit.

Vi härdade inte ut så länge på den heta stranden och gick och satte oss och åt lunch på en mysig liten Taverna de hade där. Jätegod mat hade de. Taxiresan hem var mycket dyrare än dit men så glömde vi ju att göra upp priset innan så vi får skylla oss själva. När vi kom hem blev det siesta.






På kvällen var vi ute och åt med våra trevliga grannar på hotellet. Sven och Kaari kommer från Lillehammer i Norge och är verkligen goa människor som vi kommer bra överrens med. Vi gick till El Greeco och åt Stifado, Mmmmmmm så gott var det ! Lite vin till och en drink på strandbaren efterråt, sen somnade vi gott !


Idag blir det en slappardag för imorgon ska vi hyra bil och åka runt på ön och på Tisdag ska vi på utflykt till Olympus, en gammal by från 700 talet där tiden står stilla. Ha det bra så länge !

4 kommentarer:

  1. Vad härligt ni har det! Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Se absolut härligt ut där borta! Have fun!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!! E inte alls avis!!!!!Ha det bra! kram Carina J

    SvaraRadera
  4. Vad gulliga du och Dennis är ihop! Ha en fortsatt fin semester! Kram Melli

    SvaraRadera