lördag 6 augusti 2011

Dags för flytt !

Idag har kattungarna fått flytta ut i stallet. De var odrägliga att ha inne nu, de höll på att riva hela huset för oss. En hel box har jag inrett åt dem, med allt som en kattunge kan önska sig. Där finns klätterställning, hink att klättra i och ur, liten korg att vara i, gömställe, trasmatta, en stor mus som hänger i taket och så en låda med kudde att sova i. Gissa om de gillade det, de undersökte och prövade allt. Det var full rulle hela dagen. Kissemamman blev ju orolig såklart så nu lämnar hon dem inte en sekund, hon ligger och vaktar dem hela tiden. Det ser ganska roligt ut när hon ligger i sovlådan och alla kattungar ligger på henne.

Klicka på bilderna så blir de större !






På eftermiddagen var jag på ett av mina bästa svampställen. Vad besviken jag blev när jag kom dit, de hade förstört hela skogen med skogsmaskiner och det låg träd och ris överallt på mina ställen. Här brukar jag plocka ca 2 stora korgar fulla och det har varit ett av mina säkraste ställen under många år men nu är det ett minne blott.............
Jag hittade några ställen som hade klarat sig i alla fall och det blev väl en sådär 5 kg kantareller. Såg också att något slags djur hade suttit och kalasat på en fågel, och det måste varit en stor fågel för det var otroliga mängder av fjädrar. Undrar jag vad det är för djur som ätit upp den stackars fågeln ? Såg inga spår heller som kunde ge mig en ledtråd.


Dennis och jag tog en ridtur senare på kvällen. Det var perfekt ridväder nu ikväll, inga blinningar och ingen kvav värme. Men det märks att hästarna är lite slöa nu när de går på bete och när det varit så varmt. Imorgon blir det mer svampplockning och ridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar