söndag 7 augusti 2011

Välkommen till världen !

Malin och Tobbe har fått en liten Anton. (Nu känner vi alltså två små Anton eftersom min systerdotters lilla son också har samma namn.)

Han föddes för en vecka sedan och idag var vi och tittade på det lilla underverket. Han var hemskt söt, liknade mest Pappa Tobbe tycker jag. Han verkade nöjd och belåten och det gjorde också Mamma och Pappa. Lycka till Malin och Tobbe.


Tog också några bilder på deras kissungar som har vuxit massor sedan vi var och hämtade dem hos min jobbarkompis Majvi. Hunden Jukka har börjat gilla dem och pussade på dem hela tiden. Han var livrädd för dem i början och vågade inte ens titta åt dem. Men nu är de verkligen riktiga kompisar.


Idag inträffade också något väldigt jobbigt. Jag skulle åka ut i skogen och plocka svamp, hittade en ny skog som jag ville utforska och där fanns massor av kantareller. Gult överallt, vilket resulterade i att jag gick huller om buller i skogen när jag såg gult lysa på olika håll. Efter ett tag bestämde jag mig för att gå tillbaka till bilen, vi skulle ju åka till Malin och Tobbe så jag hade ont om tid. Tänkte att jag får åka tillbaka en annan dag och plocka färdigt.

Jag hittade inte tillbaka till bilen !!!!! Gick och gick i 1 1/2 timme. Mjölksyra i bennen och i armarna, korgen var tung av alla kantareller. Hjärtat bultade och jag började få panik. Kom ut på en liten väg men insåg snart att det inte var den vägen jag åkt in på, det fanns inga bilspår. Följde vägen först åt ena hållet, vände sedan och gick åt andra hållet. Gick, gick och gick. Till slut insåg jag att jag måste ringa Dennis, tyvärr kunde jag ju bara förklara var jag åkt in men inte var jag befann mig nu. Jag fortsatte att följa vägen och till slut kom jag ut på en annan väg där det kom en bil som jag stoppade, mannen i bilen kunde förklara vart vägen gick så jag ringde Dennis och talade om vilken väg jag var på.

Efter ett bra tag dök han upp. Då hade jag nog gått minst en mil !!!!!!!! Run, runt, fram och tillbaka ! Gissa om jag kommer att få träningsvärk imorgon. Men jag ska tillbaka till skogen för där finns mängder av kantareller.

3 kommentarer:

  1. Vad fina korten blev! Både på Anton och djuren

    SvaraRadera
  2. Haha! Så går det när man plockar sånna där. ;)
    Får jag tipsa om en nymodighet kallad gps. Skitbra för folk som har en tendens att gå vilse.

    Riktigt fina bilder. Ordentliga pälsbollar dom där.

    SvaraRadera
  3. vilken sötnos han är Anton.. bra bilder Lena:)

    SvaraRadera